طراحی و مدلسازی با دستگاهcnc

طراحی و مدلسازی با دستگاهcnc

 مدلسازی با دستگاه cnc

طراحی cnc سی ان سی

مدلسازی با دستگاه cnc از کاربردهای این دستگاه است. این دستگاه در واقع یک فرز صنعتی است. با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری کنترل و هدایت می شود. این نرم افزارها دخالت انسان در برش و شکل دادن چوب و غیره را به حداقل می رساند.برای دیدن ویدئو برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

با استفاده از این دستگاه فرد می تواند تمام طرح های فرز کاری و ماشین کاری را با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مناسب آماده کند. باقی کارها را به عهده دستگاه سی ان سی بگذارد.

دلیل احتیاج به دستگاه سی ان سی آن است، که در تولید قطعات ظریف و ریز و همین طور قطعاتی که در ساخت آن نیاز به دقت و اندازه گیری های بسیار بالایی وجود دارد. مدلسازی با دستگاه cnc دارای فواید زیادی است. انسان ممکن است خطا کند اما این دستگاه با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری با کمترین خطای ممکن آن قطعات را به خوبی خواهد ساخت. دستگاه CNC انواع متفاوت دارد.

استفاده از تکنولوژی های کامپیوتری و کمک گرفتن از ظرفیت های جدید حوزه فناوری باعث شده که طراحی، ساخت و مدلسازی با دستگاه CNC بسیار حرفه ای و کامل انجام شود. دستگاه سی ان سی به عنوان یکی از اصلی ترین قسمت های خط تولید کارخانه ها برای تولید قطعات مختلف مانند قطعات خودرو به کار گرفته می شود. این در حالی است که می‌توان از ظرفیت این دستگاه ها در مرحله اول برای مدلسازی و سپس برای ساخت قطعات از طریق تراشکاری و فرزکاری کمک  گرفت.

طرز کار با دستگاه cnc

برای اینکه با استفاده از دستگاه cnc بتوان قطعات مختلفی را ایجاد کرد باید سه مرحله طی شود. از جمله می‌توان به طراحی مدل CAD، تبدیل مدل به یک برنامه و در نهایت مدلسازی تنظیم دستگاه cnc را اشاره نمود. باید در نظر گرفت که در هر یک از مراحل عنوان شده باید یک‌سری کارهایی طبق روال  انجام شود که در نهایت  تولید قطعه با انجام عملیات فرزکاری به پایان برسد.

طراحی و ساخت با دستگاه CNC چوب

دستگاه سی ان سی چوب برای ماکت سازی و مدل سازی یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. که باید گفت یکی ار معروفترین آن‌ها ماکت سازی در دنیای معماری و ساخت و ساز است. این در حالی است که با به کارگیری این دستگاه در صنعت مبلمان می‌توان کارهای مختلفی مانند منبت کاری، حکاکی و برش کاری را به کمک دستگاه سی ان سی انجام داد. طراحی و ساخت با دستگاه CNC چوب باعث بالا رفتن دقت در کار و تنوع بخشیدن به الگوهای تولید می شود.

دستگاه سی ان سی چوب عمودی

دستگاه برش چوب CNC عمودی سازگاری بالایی دارد و از قیمت پایین تری نسبت به مدل افقی برخوردار هستند. اسپیندل این دستگاه در سر جای خود ثابت است. ابزار برش آن به صورت عمودی حرکت می کند. حرکت عمودی این دستگاه باعث شده برای دریل کاری و سوراخ‌کاری بهترین انتخاب باشد.

دستگاه سی ان سی چوب افقی

در دستگاه تراشکاری CNC افقی حرکت کرده است. همین نوع حرکت آن را به یک ابزار محبوب و کار آمد برای کارگاه های بزرگ و کوچک تبدیل کرده است. از این دستگاه به عنوان دستگاهی که می تواند زمان پروژه های بزرگ را کم کند استفاده میکنند. این دستگاه نسبت به مدل عمودی دستگاه سی ان سی گران تر است. اما با توجه به درخواست و کارایی بالا بسیاری از شرکت ها اقدام به تولید آن می کنند.
این دستگاه دارای یک میز چرخشی یکپارچه است. این یکپارچگی به انعطاف پذیری بیشتر برای برش زاویه های پیچیده کمک می کند. بازوی بالایی استفاده شده است. در این دستگاه از هر دور طرف آربور دستگاه را مهار می کند. این دستگاه ها معمولاً استحکام بالایی دارند و می توانند برش های سنگین تری نسبت به مدل افقی انجام دهند.

ایمنی دستگاه سی ان سی چوب

دستگاه های سی ان سی را می توان در میان دستگاه های امن طبقه بندی کرد. البته این امنیت باعث نمی شود که در هنگام کار با این دستگاه دقت کافی را نداشت. کوتاهی افرادی که با این دستگاه کار می کنند. شاید منجر به فاجعه شود. برخی از نکات باید در هنگام کار با این دستگاه رعایت شود.

 مهم ترین نکاتی که در هنگام کار با دستگاه سی ان سی چوب باید به آن دقت کرد  موارد زیر می باشد:

  • عدم تماس دست با ابزار برشی دستگاه.
  • عدم استفاده از ابزار های الکترونیکی برای سفت کردن مهره آربور.
  • نصب ابزار برشی را برای آخرین مرحله تنظیم دستگاه باید انجام داد.

قطعات سنگین را با کمک دیگران جا به جا کرد. برای تمیز کردن دستگاه حتما آن را باید  خاموش کرد.
دستور العمل های شرکت سازنده را به خوبی مطالعه کرده و تجهیزات ایمنی را در هنگام کار با دستگاه نباید فراموش کرد.

طراحی و ساخت با دستگاه CNC فلزات

دنیای فلزات هم پر از ایده‌هایی است که افراد  می‌توانند با کمک دستگاه سی ان سی فلزات آنها را به منبع کسب درآمد خود تبدیل کنند. از کار روی جواهرات گرانبها و زیورآلات گرفته تا کار روی فلزات معمولی برای مدل سازی، مواردی هستند . 

 می توان با کمک ظرفیت دستگاه سی ان سی آنها را انجام داد. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از شرکت ها قبل از تولید یک محصول اقدام به تولید نمونه پایلوت یا اولیه از آن می‌کنند. تا یک طرح  کلی از آن داشته باشند. بنابراین افراد می توانند از توانایی و قابلیت طراحی و ساخت با دستگاه CNC فلزات کوچک برای این موارد استفاده کنند. از یک دستگاه سی ان سی فلزات صنعتی برای تولید قطعات و تراشکاری آنها کمک بگیرند.

طراحی و ساخت با دستگاه CNC سنگ

اگر چه استفاده از سنگ به عنوان ماده اولیه در زمینه  طراحی و ساخت به طور  محدود استفاده می شود. اما هنوز هم تابلوهای سنگی و مجسمه های سنگی در بسیاری از زمینه های شهری وجود دارد. به معنی این است که افراد میتوانند از دستگاه سی ان سی سنگ برای تولید قطعات سنگی پیچیده مانند سردیس و تندیس استفاده کنند. و از این طریق به کسب درآمد کنند.
البته محدودیتی که در مورد طراحی و ساخت با دستگاه CNC سنگ وجود دارد. این است که معمولا برای شهرهای کم جمعیت گزینه اقتصادی خوبی نمی باشد. اگر هم افراد به فکر کار روی سنگ های قیمتی هستند یک کارگاه کوچک راه اندازی کنند. اینکه  بهتر است به فکر دستگاه سی ان سی رومیزی یا دستگاه سی ان سی کوچک باشند.

کاربرد مدل سازی به کمک دستگاه سی ان سی

به علت اینکه دستگاه  سی ان سی در عملکرد دقت قدرت بالایی دارد. همین موضوع  باعث شده که دستگاه سی ان سی اصلی‌ترین انتخاب طراحان برای مدل سازی باشد. در واقع افراد می توانند به کمک این دستگاه ها نمونه های کوچک و ماکت های اولیه از محصولات خود تولید را کنند.

انواع مدلسازی

مدلسازی به عنوان کاردستی

این یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد با دستگاه سی ان سی کوچک است. احتمالا افراد هم بارها خواستند  که از  ماکت های کوچک ساخته شده از جنس چوب یا از جنس فلز را به عنوان کار دستی از فروشگاه ها بخرند. پس همین موضوع باعث شده است راهکاری برای تولید ماکت وجود داشته باشد.
ظرفیت زیادی  که طراحی و ساخت با دستگاه CNC در اختیار افراد می گذارد باعث تعجب خواهد شد. چون  این دستگاه  برای پیاده سازی هرگونه کاردستی به کار برده خواهد شد. بنابراین برای کسب درآمد راحت می توان روی زمینه های مختلف کار کرد و به کسب درآمد پرداخت.

مدل سازی به عنوان نسخه پایلوت

کسانی که به فکر راه اندازی یک کسب و کار صنعتی هستند. دیدن نسخه پایلوت بسیار مهم است. باید از شرایط پروژه در زمینه طراحی بررسی کنند. اگر افراد به فکر تولید قطعات خودرو هستند.  می توانند به کمک دستگاه نمونه‌های پایلوت آنها را تولید کنند. بعد از گرفتن مجوز به فعالیت بپردازند.

قابلیت و ظرفیت دستگاه سی ان سی این اجازه را می دهد. که نمونه های پایلوت را کاملا مشابه با نمونه های واقعی ساخته شود. و این کار قضاوت در مورد محصولات را ساده تر می کند. این یعنی افراد امکان استفاده از ظرفیت طراحی و ساخت با دستگاه CNC برای حوزه های مختلف را دارند. نگران پیدا کردن سرمایه‌گذار نخواهند بود.

تولید ماکت های تبلیغاتی

ماکت های تبلیغاتی نمونه ای از کاربرد دستگاه سی ان سی در حوزه تبلیغات هستند. می‌توان از ظرفیت این دستگاه برای تولید استند های تبلیغاتی از جنس پلاستیک یا حتی از جنس چوب یا فلز استفاده کرد. امروزه ماکتهای تبلیغاتی نقش مهمی در شناساندن و معرفی کسب و کارهای مختلف دارند. این باعث می شود که جذب پروژه برای کسب و کار آسان است..

امتیاز شما به این برش لیزر ایران فلز برای این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − چهار =

پروژه های ما



تاثیر قطر برش لیزر در انواع فلزات

تاثیر قطر برش لیزر در انواع فلزات

قطر برش لیزر در انواع فلزات درنوع کار برشلیزر بسیار تاثیر گذار است . برش لیزر فلزات دستگاه لیزر فلزات را دستگاه برش فلزات هم نامیده شده است . از نوع تکنولوژی ...

فرآیند برش لیزری چیست ؟

فرآیند برش لیزری چیست ؟

فرآیند برش لیزری در حال حاضر در شرکت ها و کارخانه های گوناگون از انواع دستگاه های برش لیزری استفاده می شود.این دستگاه در سراسر جهان کاربرد های منحصر به ...

انواع برش لیزری

انواع برش لیزری

انواع برش لیزری یعنی تقویت نور توسط اشعه های لیزر تابش که زمان پیدایش آن در دهه ۶۰ بوده و شکل جدیدی از انرژی به وجود آمده. که  در ساخت ...

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزر فلزات حضور چشم گیری در صنایع دنیا را ایفا میکند. استفاده از لیزر برای برش دادن متریال های گوناگون باعث شده تا انسان به راحتی بتواند. انواع ...

دستگاه لیزر برش فایبر

دستگاه لیزر برش فایبر

دستگاه برش لیزر فایبر یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر در جهان شناخته شده است. این دستگاه کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع گوناگون داشته و امروزه در کارخانه ...

ارتباط با ما