خدمات برش لیزر استیل

خدمات برش لیزر استیل

برش لیزر استیل                 

برش لیزر استیل همانند دیگر ورق ها در مجموعه گروه صنعتی ایرانفلز اجرا میگردد. 

استیل از خانواده فولاد است که در بین سایر آنها دارای ویژگی های خاص خود است. استیل آلیاژی از جنس آهن که کمتر از ۲ درصد کربن دارد. کربن در استیل برای  تغییر خصوصیات این آلیاژ استفاده میشود. همچنین با افزایش مقدار کربن باعث میشود که سختی و مقاومت ورق استیل بیشتر شود. ولی شکل گیری این آلیاژ کمتر خواهد بود.

زمانی که در میزان کربن و مشخصات فیزیکی این آلیاژ تغییر شکل بگیرد. کار برش لیزری هم روی این آلیاژ سخت تر میشود. این سختی به صورتی است که برش استیل دو برابر سخت تر از برش آهن معمولی میشود.

انواع اصلی ورق استیل

 ورق استیل دارای انواع مختلفی میباشند. مانند ورق استیل 304، 316، 309، 321،310، 430 و … از میان ورق استیل 304 و 316 از بهترین و متداول ترین نوع استیل ضد زنگ میباشند. که در بسیاری از پروژه ها از این استیل برای برش لیزر ورق استیل  استفاده میشود.

خدمات برش لیزر استیل همراه با نمونه کار

فولاد ۳۰۴ در استاندارد ۱۸.۸ ضد زنگ است. این ورق استیل  به صورت گسترده در دسترس بوده و از جمله ویژگی های آن  فرم دهی و قابلیت جوشکاری برجسته میباشد. فولاد ضد زنگ ۳۱۶ در بسیاری از کارهای صنعتی استفاده شده است. که دارای  مواد شیمیایی پردازش شده است. این فولاد در محیط هایی که دارای نمک زیاد مانند سواحل و  فضاهای باز می باشد.

در آن نمک های ضد یخ وجود دارد با توجه به این ویژگی های  غیر واکنشی استیل ۳۱۶ را در ساخت وسایل پزشکی  و جراحی هم میتوان استفاده کرد.
بدنه فولاد ضد زنگ ۳۱۶ در برابر خوردگی مقاومت دارد. همچنین این نوع  در برابر محلول کلر مقاوم تر از فولاد ۳۰۴ میباشد. همین موجب شده که  قیمت این نوع استیل نسبت به نوع ۳۰۴ افزایش پیدا کند.

نوع استیل ۳۱۶ به دلیل ضد زنگ بودن برای مکانهایی که دارای نمک هستند، استفاده میشود.

برش لیزر ورق استیل

در گذشته برای برش لیزر استیل با ابزار های مکانیکی مانند اره و لوازم مکانیکی به صورت سنتی برش انجام میشد.

 

اما با پیشرفت تکنولوژی روش هایی مناسب روی کار آمد که  روش برش لیزر استیل با دقت و سرعت بسیار بالا نسبت به روشهای دیگر انجام میشود. این روش‌ها مانند واترجت پرسکاری و سی ان سی میباشد.

همچنین  این فلز قابلیت جذب بالای نور مادون قرمز را دارد. و برش  با لیزر بسیار سریع، دقیق و صاف انجام میشود. برای انجام برش لیزر ابتدا اشعه لیزر آماده میشود. برای این کار مواد مولد لیزر به وسیله تحریک و جریان الکتریکی تابش  لامپ تهیه شده و پرتوی که ایجاد می شود.

با استفاده از آینه در دستگاه منعکس شده تا انرژی لازم برای برش بدست بیاید. از لیزر co2  برای برش ورقه های استیل ضخیم استفاده می شود. معمولاً برای برش قطعه های ریز از  لیزر فایبر استفاده شده لیزر فایبر می‌ تواند قطعاتی با عرض ۵۰ میکرون را برش دهد.

 4 نکته مهم برش استیل

در برش ورق استیل نکات مختص به این ورق وجود دارد که با توجه به آن برش استیل انجام میشود.

1. قطر سوراخ با توجه به ضخامت برش متغیر است.

2. پلیسه کمتر به معنای کیفیت بهتر برش است و هر چه پلیسه بیشتر باشد نیاز به روال ماشین کاری بعدی بیشتر خواهد بود.

3. بسته به ضخامت ورق شعاع قابل برش تعیین میگردد. هرقدر که این شعاع کمتر باشد قابلیت برش پیچیدگی ها و ظرافت ها در ورق های ضخیم افزایش میابد .

4.هرچه سطح ورق صاف تر باشد و زنگ زدگی ورق پایینتر باشد سرعت برش لیزر بالاتر است. در اکثر موارد ورق اتیل نسبت به باقی ورق ها مسطح تر است ولی این همه موارد را پوشش نمیدهد.

مزایای برش cnc ورق استیل

برش لیزر استیل دارای مزیت هایی میباشد مانند: هنگام استفاده از برش لیزراستیل قسمتهای برش داده دیگر لبه دار نیستند. هنگام برش لیزر استیل پرتو با دقت و اندازه مشخص شده عمل می کند.

پس در این لیزر  برش ها با  نظم بهتری نمایان میشوند. لیزر استیل در زمان بسیار کمی انجام می شود. و استیل مورد نظر را تحویل می دهد. اگر هنگام برش  از گاز نیتروژن استفاده شود لبه های  استیل سیاه میشود که  این لبه ها به علت وجود  اکسیژن در برش از بین می‌رود.

کاربرد های ورق استیل

ورق استیل با توجه به خصایص خود دارای موارد مصرفی فراوانی است. در ساخت بدنه ی وسایل حمل و نقل، صنایع غذایی،لوازم منزل، تولید لوستر، المان های زینتی منازل، میزها و عسلی ها و قاب آیینه ها استفاده میشود. همچنین در تولید تجهیزات صنعتی دستگاه های بهداشتی مانند دستگاه های تولید غذا، داروسازی، دستگاه های پزشکی و رستوران هاقطعات ماشین آلات صنعتی که نیاز به سختی و مقاومت بالاتر دارند از این ورق استفاده میشود.
تابلوهای تبلیغاتی قطعات مورد استفاده در مخازن شیمیایی، مخازن آب، فیلتراسیون و مبدل های حرارتی ،قطعات مورد استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی و محیط های یونی و کلرایدی، قطعات مورد استفاده در لوازم جراحی.

قیمت برشکاری ورق استیل

بعضی از  شرکت ها هستند که برای جلب کردن نظر مشتری قیمت پایینی را ارائه می دهند. و سپس هزینه های دیگری را اضافه کرده و در آخر قیمت برش لیزر را بالا می‌برند. 

 برای به دست آوردن هزینه های برش لیزر صفحه هزینه های برش لیزر را مطالعه نمایید. یا با کارشناسان ما از طریق راه های ارتباطی ایران فلز تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول برش استیل

در برش استیل هرچقدر پلیسه کمتری ایجاد شود کیفیت برشکاری بالاتر بوده است

ترکیب منحصربه‌ فرد استیل آن را در آب خالص ضد زنگ می‌کند و باعث می‌شود در شرایط خورنده یکسان، عمر طولانی‌تری نسبت به دیگر فلزات داشته باشد.

امتیاز شما به این برش لیزر ایران فلز برای این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + چهارده =

پروژه های ما



تاثیر قطر برش لیزر در انواع فلزات

تاثیر قطر برش لیزر در انواع فلزات

قطر برش لیزر در انواع فلزات درنوع کار برشلیزر بسیار تاثیر گذار است . برش لیزر فلزات دستگاه لیزر فلزات را دستگاه برش فلزات هم نامیده شده است . از نوع تکنولوژی ...

فرآیند برش لیزری چیست ؟

فرآیند برش لیزری چیست ؟

فرآیند برش لیزری در حال حاضر در شرکت ها و کارخانه های گوناگون از انواع دستگاه های برش لیزری استفاده می شود.این دستگاه در سراسر جهان کاربرد های منحصر به ...

انواع برش لیزری

انواع برش لیزری

انواع برش لیزری یعنی تقویت نور توسط اشعه های لیزر تابش که زمان پیدایش آن در دهه ۶۰ بوده و شکل جدیدی از انرژی به وجود آمده. که  در ساخت ...

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزر فلزات حضور چشم گیری در صنایع دنیا را ایفا میکند. استفاده از لیزر برای برش دادن متریال های گوناگون باعث شده تا انسان به راحتی بتواند. انواع ...

دستگاه لیزر برش فایبر

دستگاه لیزر برش فایبر

دستگاه برش لیزر فایبر یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر در جهان شناخته شده است. این دستگاه کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع گوناگون داشته و امروزه در کارخانه ...

ارتباط با ما