کارکرد برش لیزر چگونه است؟

کارکرد برش لیزر چگونه است؟

کارکرد برش لیزر را بررسی کنید . شاید تا به حال نام دستگاه برش لیزر را در تولیدی ها و صنایع گوناگون شنیده باشید. امروزه این دستگاه یکی از کاربردی ترین ابزار آلات در صنایع گوناگون شناخته شده است. با استفاده از این دستگاه روی متریال های گوناگون حکاکی و برش های مخصوص انجام می شود.

دستگاه CNC بر اساس نحوه کارکرد برش لیزر به دو نوع تقسیم شده است. نوع اول این دستگاه تنها قابلیت حکاکی و برش روی متریال های غیر فلزی را دارد. اما نوع دیگر این دستگاه که دستگاه برش فلزات نام دارد. کاربرد های پیشرفته تر و گسترده تری را در اختیار شما قرار خواهد داد؛ زیرا با استفاده از این دستگاه می توانید مواد فلزی و غیرفلزی را برش داده و روی آن ها حکاکی های مورد نظر خود را انجام دهید.

کار دستگاه برش لیزر

قیمت این دستگاه ها با توجه به کاربرد آن ها و نیز کشور سازنده آن متفاوت می باشد. معمولاً دستگاه های برش لیزری که ساخت داخل کشور می باشد. قیمت پایین تری نسبت به دستگاه های وارداتی در این زمینه دارند. برای استفاده از این دستگاه ابتدا باید آگاهی‌های لازم در زمینه به کار گیری آن را کسب کرده باشید. برای تهیه انواع دستگاه برش لیزر می توانید به مراکز تولیدی فعال در این زمینه با کارکرد برش لیزر متفاوت مراجعه کنید. توجه داشته باشید که قبل از خریداری ابتدا اطلاعات لازم درباره این دستگاه را مطالعه کرده و سپس با توجه به نیازمندی خود آن را تهیه نمایید.

نحوه کار با دستگاه برشلیزر

در بخش قبل دستگاه برش لیزر را به شما معرفی کردیم و در این قسمت چگونگی کارکرد برش لیزرر  را به شما توضیح خواهیم داد. برای حکاکی روی متریال مورد نظر ابتدا باید طرح توسط گرافیست ساخته شود. سپس طرح مربوطه را به برنامه دستگاه برش لیزر ارسال می کنند. اکثر طرح هایی که به این برنامه ارسال می شود. معمولاً نام شرکت و یا برند مربوطه می باشد. بعد از این مرحله ابتدا باید قسمتی که درآن برش و حکاکی انجام شود را با استفاده از رنگ مخصوص مشخص کنند. رنگ هایی که در این قسمت استفاده می شود. ساختاری کاملاً متفاوت نسبت به سایر رنگ های معمولی دارند.

سپس توان دستگاه را با توجه به جنس متریال مورد نظر در اندازه مخصوص تنظیم می کنند. قبل از این که حکاکی و یا برش روی متریال اصلی انجام شود. ابتدا کلیه مراحل را با استفاده از نرم افزار و به صورت شبیه سازی شده تست می کنند. این فرایند برای مطمئن شدن از درستی عملکرد دستگاه انجام می شود و امری مهم در این مسئله تلقی خواهد شد. سپس سرعت حکاکی و یا برش در دستگاه تنظیم می شود و فرایند حکاکی شروع خواهد شد.

 

ورق پس از برش لیزر

سایر نکات فرایند برش لیزری

یکی از نکات مهم درکارکرد برش لیزر این است که توان دستگاه و سرعت آن با توجه به متریال مورد نظر تنظیم می شود؛ برای مثال در هنگام حکاکی و یا برش روی فلزات معمولاً توان دستگاه در بیشترین مقدار تنظیم می شود.

همانطور که گفته شد دستگاه برش لیزری در دو نوع متفاوت می باشد و شما نمی توانید هر ماده ای را با استفاده از این دستگاه برش دهید. توان دستگاه در هنگام استفاده از آن تغییر خواهد کرد. زیرا زمانی که شما در ساعت های متوالی از این دستگاه استفاده می کنید. با گذشت زمان دوده های تولید شده در هنگام برش و یا حکاکی روی آینه ها عدسی و سایر قسمت های دستگاه خواهد نشست که این فرایند سبب کاهش توان دستگاه خواهد شد.

با توجه به این موضوع شما باید به صورت مکرر توان کارکرد برش لیزر را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از این دستگاه درب شیشه ای دستگاه را محکم ببندید. اگرچه این دستگاه خطرات زیادی ندارد اما در هنگام استفاده از آن بهتر است کودکان، زنان باردار و افراد دارای بیماری خاص در مجاورت با آن قرار نگیرند توجه داشته باشید که بعد از استفاده از دستگاه قطعات آن را به صورت روزانه با استفاده از الکل تمیز کنید. در این میان از الکل زیادی استفاده نکرده و هر نوع پاک کننده ای را به کار نبرید نکته آخر این که در هنگام استفاده از دستگاه به کارگیری نقاب و دستکش را فراموش نکنید. برای جلوگیری از هرگونه آسیب در این زمینه عینک‌های مخصوصی طراحی شده است که باید آن را نیز استفاده کنید.

امتیاز شما به این برش لیزر ایران فلز برای این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 6 =

پروژه های ما



تاثیر قطر برش لیزر در انواع فلزات

تاثیر قطر برش لیزر در انواع فلزات

قطر برش لیزر در انواع فلزات درنوع کار برشلیزر بسیار تاثیر گذار است . برش لیزر فلزات دستگاه لیزر فلزات را دستگاه برش فلزات هم نامیده شده است . از نوع تکنولوژی ...

فرآیند برش لیزری چیست ؟

فرآیند برش لیزری چیست ؟

فرآیند برش لیزری در حال حاضر در شرکت ها و کارخانه های گوناگون از انواع دستگاه های برش لیزری استفاده می شود.این دستگاه در سراسر جهان کاربرد های منحصر به ...

انواع برش لیزری

انواع برش لیزری

انواع برش لیزری یعنی تقویت نور توسط اشعه های لیزر تابش که زمان پیدایش آن در دهه ۶۰ بوده و شکل جدیدی از انرژی به وجود آمده. که  در ساخت ...

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزر فلزات حضور چشم گیری در صنایع دنیا را ایفا میکند. استفاده از لیزر برای برش دادن متریال های گوناگون باعث شده تا انسان به راحتی بتواند. انواع ...

دستگاه لیزر برش فایبر

دستگاه لیزر برش فایبر

دستگاه برش لیزر فایبر یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر در جهان شناخته شده است. این دستگاه کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع گوناگون داشته و امروزه در کارخانه ...

ارتباط با ما