برش لیزر اکسیژن سرعتی تا 6000 وات

برش لیزر اکسیژن سرعتی تا 6000 وات

برش لیزر اکسیژن  از روش های برش لیزر است . برشلیزری فناوریی در زمینه صنعت است که از اشعه لیزر برای بریدن اجسام استفاده میکنند.

برش لیزری توسط اشعه لیزر از یک خروجی قدرتمند لیزر بر روی اجسامی که میخواهند بریده شوند انجام میشود.

پارامترهایی که مورد توجه هستند عبارتند از قدرت لیزر و نوع گاز لیزر که بسیار بر کیفیت و زمان تاثیرگذاراست. 

 

تاثیر ضخامت قطر برش لیزر برش لیزر استیل

انتخاب لیزر بر اساس نوع موادی که میخواهد تحت برش قرار بگیرد. ضخامت، و کیفیت لبه مورد نیاز انجام میشود. آن قسمت از جسمی که برش میخورد یا آب میشود یا تصعید میگردد و بوسیله فشار گاز از روی جسم پاک میشود.

لیزر صنعتی در قسمت هایی مانند هوا فضا، پزشکی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و…کاربرد دارد.

تاریخچه

اولین دستگاه برش لیزری برای ایجاد سوراخ در قالب های الماس استفاده میشد. در سال۱۹۶۷ اولین بار بریتانیا برش فلزات به کمک جت اکسیژن را با دستگاه برش لیزری ابداع کرد.

ساخت و تولید و… از جمله صنایعی هستند که از دستگاه برش لیزری استفاده های زیادی می کنند.

 برش لیزر با استفاده ازگاز اکسیژن

 دستگاه های برش لیزر فلز از گاز اکسیژن و یا نیتروژن می توانند استفاده کنند.

 گاز اکسیژن مقدار بسیار زیادی از انرژی را وارد فر آیند برش میکند و ضخامت ماده مورد برش را افزایش میدهد.

 همچنین اکسیژن یک چهارچوب  شیشه‌ای روی ماده برش ایجاد می کند که قبل از پایان کار آن را می برند.

 فلزهای سنگین مانند آلومینیوم و حتی مس ظریف به کمک اکسیژن برش می خورند. اما مواد دیگر می‌توانند هم و هم با نیتروژن برش داده شوند.

فواید برش لیزر اکسیژن

برشکاری به وسیله اکسیژن موجب شیشه شدن کناره های برش خورده می شود که البته چندان هم بد نیست و نمای زیبایی به فلز می دهد.

فوايد گاز اکسيژن این است که مقدار زيادي انرژی در زمان برش ایجاد میکند و ضخامت برش را زياد ميکند.

برای برش فلزهایی مانند آلومینیوم، مس و فلزات ضخیم از اکسیژن استفاده میشود. همچنین فلزات ضخیم با گاز کمکی اکسیژن برش میدهند.

 برش لیزر استیل با گاز اکسیژن

 برشکاری فلزات با ارزشی مانند استیل یا برنز یا مس به دلیل اینکه از آنها استفاده های زینتی میشود باید بسیار دقیق و با ظرافت انجام شود. برش این فلزات با گاز اکسیژن ارزانتر است.

قبلا برای برش لیزر استیل از وسایل دستی یا مکانیکی مانند اره یا هوا گاز استفاده میشد.اما امروزه برای برش استیل از تکنولوژی جدیدی استفاده میشود.برش لیزر با گاز اکسیژن نوعی از روش های برش لیزر است که برای برش ورق های استیل بکار برده میشود.که در این روش از طریق عبور پرتو لیزر از طریق ورق استیل انجام میشود و هر طرح پیچیده ای را برش میدهد.

گاز برش لیزر

گاز مورد استفاده با توجه به نوع لیزری که بکاربرده میشود متفاوت است. به عنوان مثال یکی از لیزرهای گازی که برای برشکاری مورد استفاده قرار میگیرد دستگاه لیزر گاز کربنیک یا لیزر co2 است.

برش فولاد با گاز کمکی CO2

از گاز اکسیژن در گذشته بیشتر برای برش فولاد استفاده میکردند. فولاد نازک به قدرت بالایی برای برش نیاز ندارد زیرا از انرژی سوختن فلز با اکسیژن استفاده میکند که این واکنش نور و گرمای زیادی تولید میکند.  و اکسیژن تقریبا ۶۰ درصد کار را انجام میدهد. سرعت با گاز اکسیژن  برابر با سرعت برش با لیزر ۱۵۰۰ وات تا ۶۰۰۰ واتی است.

نکاتی مهم درباره برش لیزری فلزات

برش فلزات با دستگاه لیزر نوعی برش است که بدون تماس و بر اساس فرآیند تولید حرارت و گرما و انرژی تولید شده توسط دستگاه لیزر از سوراخی بسیار کوچک نشانه گرفته می‌شود تا قسمت مورد نظر را برش دهد. 

 دستگاه برش فلزات به وسیله لیزر کمک می‌کند که یک تولید با کیفیت بالا، کاهش ضایعات مواد و تنوع فرآیندی داشته باشند.

برش فلزات با لیزر دارای مزایایی میباشد که عبارتند از:

دقت عالی، کیفیت لبه فلزاتی که به وسیله لیزر برش داده شده اند بسیار بالاتر از مدل سنتی است.

 بهبود ایمنی در محیط کار، حوادثی که در محل کار رخ می دهد تاثیر منفی بر بهره وری و هزینه های عملیاتی دارد. استفاده از لیزر برای برش فلزات حوادث را به صورت چشمگیری کاهش می دهد و در هنگام برش نیاز به مداخله اپراتور در زمان برش لیزری وجود ندارد.

 افزایش انعطاف پذیری مواد. دستگاه برش لیزری فلزات به سازندگان این امکان را می دهد که بدون ایجاد تغییرات مکانیکی در فلز با استفاده از مواد بیشتر و حفظ ضخامت فلز، برش انجام شود.

مزیت های برش لیزر اکسیژن

برشلیزر با استفاده از گاز کمکی اکسیژن و نیتروژن بسته به نیاز ها برای ساخت دارای مزیت خاص خود هستند.

1. سرعت بیشتر برش لیزر اکسیژن

شدت بیشتر گرما باعث افزایش سرعت برش لیزر فلزات میشود.

2.قدرت بیشتر برش لیزر اکسیژن

برش لیزر گرمای بیشتری تولید میکند و این باعث قدرت ذوب بیشتر است.

سوالات متداول برش لیزر استیل

اصولا ورق استیل برای تولید قطعاتی استفاده میشود که زیبایی و ظرافت در آن حائز اهمیت است. از آنجایی که برش با گاز نیتروژن تمیز تر است و ردپایی از خود به جا نمیگذراد، توصیه میشود از ورق نیتروژن استفاده کرد. به گاز نیتروژن گاز بی اثر می گویند.

استیل روکش دار دارای محافظی است که در طی فرآیند برش لیزر، خمکاری و باقی فرآیند تولید، ورق را در برابر خط و خش و آسیب ها محافظت می نماید. البته که ورق روکش دار قیمت بیشتری دارد . برشکاری آن نیز به دلیل لایه محافظ نیازمند زمان و انرژی بیشتری است. بسته به حساسیت ظاهری کار توسط شما انتخاب میشود.

امتیاز شما به این برش لیزر ایران فلز برای این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 12 =

پروژه های ما



تاثیر قطر برش لیزر در انواع فلزات

تاثیر قطر برش لیزر در انواع فلزات

قطر برش لیزر در انواع فلزات درنوع کار برشلیزر بسیار تاثیر گذار است . برش لیزر فلزات دستگاه لیزر فلزات را دستگاه برش فلزات هم نامیده شده است . از نوع تکنولوژی ...

فرآیند برش لیزری چیست ؟

فرآیند برش لیزری چیست ؟

فرآیند برش لیزری در حال حاضر در شرکت ها و کارخانه های گوناگون از انواع دستگاه های برش لیزری استفاده می شود.این دستگاه در سراسر جهان کاربرد های منحصر به ...

انواع برش لیزری

انواع برش لیزری

انواع برش لیزری یعنی تقویت نور توسط اشعه های لیزر تابش که زمان پیدایش آن در دهه ۶۰ بوده و شکل جدیدی از انرژی به وجود آمده. که  در ساخت ...

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه برش لیزر فلزات حضور چشم گیری در صنایع دنیا را ایفا میکند. استفاده از لیزر برای برش دادن متریال های گوناگون باعث شده تا انسان به راحتی بتواند. انواع ...

دستگاه لیزر برش فایبر

دستگاه لیزر برش فایبر

دستگاه برش لیزر فایبر یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر در جهان شناخته شده است. این دستگاه کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع گوناگون داشته و امروزه در کارخانه ...

ارتباط با ما